دانلود بازی فوق فشرده و کم حجم گرشاسب 3
.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

ناشر: لوح زرین نیکان (ایران) | Dead Mage (خارج از ایران)
سازنده: فن افزار شریف
سبک: Action Adventure
پلتفورم ها: PC
تاریخ انتشار: 25 آذر ۱۳۹2 (ایران) (خارج از ایران)

بازی  گرشاسپ که در ابتدا سوشیانت نام داشت را می توان پر سر و صدا ترین و یکی از معروفترین بازی داخلی دانست که نسخه اول آن با عنوان “گرز ثریت” توانست هم فروش خوبی داشته باشد و هم منتقدین را به ادامه صنعت بازی در ایران تا حدودی امیدوار کند. نسخه قبل پس از چندی با زبان انگلیسی در شبکه استیم (Steam) به فروش رفت و توانست میانگین امتیاز ۵۳ را از منتقدین خارجی کسب کند که نسبتاً خوب بود. در اواسط تابستان امسال بسته الحاقی راز اژدها منتشر شد که البته به دلیل فاصله زیاد عرضه با نسخه اصلی، دیگر نمی توان آن را بسته الحاقی دانست و باید به چشم یک بازی مستقل به آن نگاه کرد، مخصوصاً اینکه خود سازنده ها این بسته را به طور مستقل منتشر کردند، یعنی نیازی به نسخه قبل ندارد. حال نسخه انگلیسی این بازی هم در شبکه استیم منتشر شده، البته با نام معبد اژدها، به همین مناسبت نقد و بررسی بر این عنوان که توانست در نمایشگاه بازی های رایانه ای لقب بهترین بازی سال (در کنار بازی سیاووش) را کسب کند، خواهیم داشت.


در قسمت پایانی نسخه قبل گرشاسپ پس از کشتن هیتاسپ و بازپس گرفتن گرز ثریت ناگهان بر روی اژدهایی بی نام و نشان پرید و بازی به تمام شد. حال در این نسخه با پرشی به گذشته قرار است راز دوستی اژدها و گرشاسپ روایت شود که نام بازی هم از همین موضوع برداشته شده است. بازی از جایی شروع می شود که گرشاسپ و برادرش، اوروخشه، در جنگلی به دنبال گرز ثریت که جدشان طورگ آن را از دست دیوان در جایی در جنگل مخفی کرده بود هستند. همچنین در این صحنه متوجه می شویم پدر گرشاسپ، اثرط، در گذشته به دنبال این گرز آمده است ولی نتوانسته آنرا پیدا کند. سپس گرشاسپ از برادرش جدا شده تا سرعت جستجویشان بیشتر شود. او پس از مدتی برادرش را در جلوی معبد اژدها می بیند، ولی راه روبروی برادرش توسط یکی از سران دیوها بسته می شود و گرشاسپ باید به تنهایی مسیر را ادامه دهد و گرز ثریت را پیدا کند.

خوشبختانه اینبار داستان تنها توسط راوی روایت نمی شود و شخصیت ها صحبت می کنند. البته منظور از شخصیت ها فقط گرشاسپ و برادرش و سردسته دیوها است! البته شخصیت پردازی این سه نسبت به دیگر بازی های داخلی خوب است و می توانید هضمشان کنید.

داستان بازی شاید در نگاه اول بسیار جالب و راز آلود باشد اما دست نویس هایی به سبک بازی Alan Wake کار را خراب کرده است. پدر گرشاسپ در طول سفرش برای پیدا کردن گرز ثریت خاطراتش را نوشته است و حالا برگه هایی از این خاطرات در طول مراحل پخش شده اند. محتویات این برگه ها باعث می شود خیلی زودتر وقایع بازی را پیش بینی کنید و در طول بازی شوکه نشوید، در صورتی که بازی پتانسیل این جور صحنه ها را داشت. البته نکته مثبت این برگه ها حضور دوباره راوی نسخه پیشین است.

مشکل دیگر در داستان بازی کوتاه بودن بیش از حد آن است به حدی که تنها با اضافه کردن چند خط به مقدمه داستان که در بالا به آن اشاره شد، داستان تکمیل می شود و در کل داستان بازی در چند میان پرده که تعدادشان از انگشتان یک دست هم تجاوز نمی کند روایت می شود.

Garshasp_The_Temple_of_the_Dragon
گیم پلی بازی دقیقاً شبیه به نسخه پیشین است و از بخش اکشن، سکو بازی یا پلتفرمینگ و معمایی تشکیل می شود. در بخش اکشن همانند قبل می توانید با کلید چپ موشواره ضربه های سبک و با کلیک راست ضربه های سنگین بزنید و یا با هر دوی آنها حرکات ترکیبی (Combo) اجرا کنید. با نابودی دشمنان و خراب کردن کوزه ها و اشیای دیگر یک سری گوی قرمز بدست خواهید آورد و وقتی میزان این گوی ها به حد نصاب رسید حرکت ترکیبی جدیدی برایتان باز می شود. متاسفانه اینبار از همان اول در صفحه راهنمای حرکات ترکیبی، تمامی حرکات نشان داده می شود، در صورتی که در نسخه قبل با باز شدن حرکات جدید، لیست حرکات تغییر پیدا می کرد. متاسافانه به جز دو حرکت جدید که در واقع می توان گفت تنها تغییر نام پیدا کرده اند، حرکت جدیدی به بازی اضافه نشده است.

همچون قبل دشمنان ضعیف بازی را می توانید با زدن کلید تعامل نابود کنید و دشمنان قوی تر را پس از کاهش قدرتشان با یک حرکت تمام کننده از بین ببرید. برای اجرای این حرکات بر روی دشمنان سر سخت تر باید دکمه های مشخص شده را سریعاً بزنید (QTE). متاسفانه در این شماره دشمنانی که باید در حالت QTE نابودشان کنید بسیار کم هستند، به طوری که من بار اول که بازی را تمام کردم هیچ QTE ای در بازی ندیدم و فکر کردم که این قسمت از بازی حذف شده ولی وقتی کمی در مورد این نسخه تحقیق کردم، بازی را تکرار کردم و بالاخره توانستم این قسمت از بازی را زیارت کنم!

در قسمت تنظیمات بازی دکمه ای برای تغییر اسلحه در نظر گرفته شده است ولی فقط یک اسلحه دارید و آن هم همان شمشیر نسخه اول است! حتی در پایان بازی با اینکه گرشاسپ گرز ثریت را بر می دارد، نمی توانید از آن استفاده کنید.

قسمت پلتفرمینگ بازی همچون قبل پر از مشکل است و خوشبختانه این بخش در بازی بسیار کمرنگ تر شده است و کمتر مجبور هستید با مشکلات این بخش دست و پنجه نرم کنید. مشکلات نسخه قبل همچون نگرفتن لبه های دیوارهایی که باید از آنها پایین بروید و سقوط از لبه های محیط حتی در حین مبارزه با دشمنان همچنان وجود دارد. علاوه بر این مشکلات جدیدی نیز وجود دارد که یکی از آنها قوانین نیوتون را نقض می کند! در قسمتی از بازی پل های چرخانی وجود دارد که وقتی گرشاسپ بر روی آن ها می پرد، باید در جهت چرخش آنها بدود که بر روی پل باقی بماند!
Garshasp_The_Temple_of_the_Dragon
تعدادی معمای بسیار ساده هم که حتی برای رده بندی کودکان نیز ساده به نظر می رسند در بازی وجود دارد. البته حل این معماها شاید برایتان مشکل ساز شود زیرا در بازی با گرفتن دستگیره ها و کلاً استفاده از کلید تعامل مشکل خواهید داشت و باید به هزار بدبختی به گرشاسپ بفهمانید که می خواهید دستگیره ای را بگیرید.

دشمنان بازی همان دشمنان قبلی هستند و یک یا دو دشمن جدید هم اضافه شده اند و البته بعضی از دشمنان قبلی هم حضور ندارند. هوش مصنوعی دشمنان همانند قبل می باشد و از دستورات بسیار ساده ای پیروی می کنند و حتی در سخت ترین درجه بازی چالشی برای شما ایجاد نمی کنند.

در نسخه قبل، بازی از غول آخرهای جذابی برخوردار بود که جای خالی آنها کاملاً احساس می شود. تنها در پایان بازی مبارزه ای اینچنین خواهید داشت که آن هم از آنجایی که در محیطی تکراری رخ می دهد آنچنان جذاب نیست و شاید تنها بخش اول آن که کمی به سرعت بالایی نیاز دارد جذاب باشد.

بازی همچنان از موتور گرافیکی Ogre بهره می برد و تمامی نکات مثبت و ضعف قبل را دارد. فقط مقدار بسیار کمی کیفیت بافت ها، نورپردازی و سایه زنی ها بهتر شده است، اما در عوض بازی با افت فریم های بسیار زیادی مواجه است که اصلاً قابل توجیه نیست. گرافیک بازی همچنان از نظر هنری خوب و قابل قبول است، ولی این قسمت نیز افت پیدا کرده، مخصوصاً از نظر تنوع؛ اینبار مراحل بازی در جنگل و معبد اژدها سپری می شود. در ابتدای بازی با نمایی دور از معبد اژدها احتمالاً بسیار خوشحال خواهید شد اما در داخل معبد آنقدر به میدان هایی که کف آنها پوشیده از نیزه است بر می خورید که حالتان بد می شود، مخصوصاً اینکه مبارزه با غول آخر بازی هم در همچین میدانی انجام می شود.

در موسیقی بازی نیز من هر چقدر توجه کردم، موسیقی جدیدی به گوشم نخورد و همگی همان موسیقی های نسخه قبل بودند که حتی تعدادشان کمتر هم شده بود. البته همچنان حس لازم را برای کشتار دیوها به خوبی انتقال می دادند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند. بازی به ۵ زبان فارسی، آذری، کردی، ارمنی و عربی دوبله شده است؛ از حق نگذریم این قسمت مشکلی ندارد، البته قسمت فارسی دوبله مناسب تری را داراست مخصوصاً به این خاطر که تا حدودی حرکات لب ها نیز به آن می خورد.

Garshasp_The_Temple_of_the_Dragon
همانطور که اشاره شد اینبار شخصیت ها در میان پرده ها صحبت می کنند و از صداگذاری خوبی برخوردار هستند و دست نوشته های پدر گرشاسپ نیز توسط راوی نسخه پیشین خوانده می شود. صداگذاری محیط و حرکات گرشاسپ دقیقاً کپی برداری از نسخه پیشین هست و همان مشکلات و خوبی های قبل را داراست.

قبل از نتیجه گیری لازم است درباره نحوه عرضه و کیفیت بسته بندی بازی نیز صحبت کنیم. بازی به صورت یک DVD و دو CD در قابی پلاستیکی و با کاوری زیبا ارائه می شود. البته تصویر کاور بازی متاسفانه بر اساس یکی از عکس های هنری نسخه قبل است. همچنین در فایلهای نصب شده بازی فایل های تکراری زیادی از جمله صحبت های راوی نسخه قبل وجود دارد که حجم بازی را بی خود و بی جهت بالا برده است. در داخل جعبه راهنمای نصب بازی هم قرار داده شده است که از آنجایی که بازی دیگر نیازی به فعال سازی اینترنتی ندارد، قسمتی اضافی به نظر می رسد و بهتر بود حداقل همچون قبل راهنمای بازی هم قرار داده می شد. قیمت پشت جلد بازی نیز ۵۰۰۰ تومان ثبت شده که بعضی مغازه داران آن را ارزانتر و بعضی هم گرانتر می فروشند. در کل از آنجایی که ناشر بازی، شرکت لوح زرین نیکان، یکی از ناشران قدیمی بازی های کپی بوده است (!) و تجربه انتشار بازی های ایرانی بسیار زیادی را هم داشته، بازی از جهت انتشار مشکل خاصی ندارد.

خلاصه کلام اینکه می توان راز اژدها را بازی دانست که تنها برای کسب درآمد ساخته شده است و نهایتاً ۳ تا ۴ ساعت شما را سرگرم می کند و به جز قسمت دوبله بازی هیچ حرکت رو به جلویی نداشته است. اگر بخواهیم منطقی در نظر بگیریم کیفیت این بازی بیشتر به یک MOD می خورد که توسط طرفداران ساخته شده است. به نظر من شرکت فن افزار شریف با عرضه این بازی کمی از اعتماد و محبوبیتی را که بین بازیکنان به دست آورده بود از دست داد. در پایان اگر هنوز نسخه قبل را بازی نکردید بهتر است همان را تهیه کنید، چون هم ارزان تر می باشد و هم بهتر، ولی اگر از نسخه قبل لذت بردید و خواهان در دست گرفتن مجدد گرشاسپ دقیقاً با همان ویژگی (البته کمی کمتر) هستید، این بازی را از دست ندهید.

امتیازات:
گیم پلی: ۶
گرافیک: ۶
نوآوری: ۴
صداگذاری: ۷
جذابیت: ۵
امتیاز کل:۵٫۶

 

به دلیل حمایت از بازیسازی در ایران لینک دانلود حذف شد....




:: موضوعات مرتبط: بازی های اکشن , ,
:: برچسب‌ها: دانلود بازی فوق فشرده و کم حجم گرشاسب 3 ,
:: بازدید از این مطلب : 5897
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : تهرانی
ت : جمعه 4 مهر 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی