بررسی دقیق دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S5
.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

برسی دقیق دوربین گوشی GALAXY S5

سامسونگ گلکسی S5

سامسونگ امسال برای پرچمدار خود سنگ تمام گذاشته و از هر لحاظ نسل پنجم کهکشانی‌ها نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت داشته‌اند. اگر بخواهیم از جنس بدنه‌ی آن بگوییم تکرار همان حرف‌های همیشگی است ولی باید گفت جنس پلاستیکی S5 نسبت به S4 بهبود یافته است. در این مطلب به بررسی دوربین Samsung Galaxy S5  می‌پردازیم و مروری بر قابلیت‌های آن داریم. ضمنا برخی از تنظیمات اضافه شده به این دوربین را بازگو می‌کنیم.

سامسونگ مانند هر کمپانی دیگری تصمیم گرفته است که از دکمه‌های تنظیم صدا به عنوان کلید شاتر استفاده کند. این به این معنا است که می‌توانید بدون لمس صفحه و با فشردن کلید صدا عکس برداری کنید. در صورتی که تنظیمات آن فعال باشد. البته باید بگوییم این قسمت از ابتدا روشن است و نیازی به تنظیم دستی آن نخواهید داشت.

در پشت گوشی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دوربین قرار دارد که از تکنولوژی ISOCELL استفاده می‌کند. این تکنولوژی ساخت خود کمپانی سامسونگ است که در سال قبل به صورت آزمایشی از آن رونمایی شده بود و برخلاف تکنولوژی BSI که در شرایط نوری ضعیف عملکرد عادی داشت این فناوری دارای کارایی بهتری در شرایط متغیر نوری است و آزمایش خود را در این زمینه پس داده است. در واقع اساس کار تکنولوژی ISOCELL این است که با ایجاد فاصله بین هر پیکسل از سنسور دوربین سرعت تبادل الکترون‌ها در بین آن‌ها را کم می‌کند و همین کار موجب دریافت نور بیشتر در مکان‌های کم نور می‌شود.

در نسل قبلی، سنسور BSI دارای یک فتودیود (photodiodes) در قسمت سطحی است که نور مستقیما به آن می‌تابد و فتودیود این نور را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند. این روش گاهی می‌تواند تداخل ایجاد کند و باعث افزایش نویز و کاهش کیفیت تصویر شود. در فناوری جدید، جداسازی پیکسل‌ها در تکنولوژی ISOCELL باعث کم کردن تداخل می‌شود و همانطور که سامسونگ ادعا کرده است این تکنولوژی تداخل را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. ایزو سل همچنین یک محدوده‌ی دینامیکی در سنسور ایجاد می‌کند. منظور از تداخل در واقع همان تبادل الکترون‌ها است که هر چقدر پیکسل‌ها به هم نزدیک‌تر باشند این الکترون‌ها تبادل بیشتر و سریعتری دارند و در نتیجه نورگیری لنز کمتر خواهد بود.

در نمودار زیر مقایسه‌ای بین دوربین گوشی‌های هم رده s5 می‌بینید:

Galaxy S5

 

تنظیمات دستی دوربین Galaxy S5 بسیار زیاد است که طبق معمول آن‌ها را مانند دیگر نسل‌های سری اس (S) در قسمت چپ صفحه قرار داده است تا تمامی این فیلتر‌ها در یک مکان گنجانده شوند.

سامسونگ گلکسی S5

 

برای هنر دوستان و افراد علاقه مند به عکاسی باید بگوییم سامسونگ در این زمینه پیشرفت زیادی داشته.است برای دانلود فیلتر‌های دیگر عکاسی می‌توانید به برنامه‌ی samsung app مراجعه کنید و آیتم‌های دلخواه خود را پیدا و دانلود کنید، البته اگر این فیلتر‌ها برای شما کافی نیست.

برخلاف Htc one M8 ، که دارای لنز ثانویه برای درک عمق عکس‌ها است، سامسونگ این قابلیت را در زمینه‌ی فوکوس خودکار از طریق لمس شئ مورد نظر ندارد اما این کار از طریق منوی تنظیمات صورت می‌گیرد. همانطور که در عکس زیر می‌بینید با فوکوس روی گیاه، اطراف دور گیاه تار شده و خود گیاه وضوح بیشتری دارد که این اساس کار فوکوس در دوربین ها است. باید بگوییم فوکوس خودکار اچ‌تی‌سی، کاربردی‌تر و جالب‌تر است.

سامسونگ گلکسی S5

 

اساس کار فوکوس در تصویربرداری سامسونگ گلکسی S5 به این گونه است که بعد از گرفتن عکس یک قلم برای ویرایش عکس ظاهر می‌شود، سپس گوشی سه گزینه از فوکوس‌های مختلف به شما می‌دهد که شامل : دور ، نزدیک و تابع است. فوکوس آخری نوعی است که کل عکس را در فوکوس نگه می‌دارد. اما دو حالت دیگر به گونه‌ای کار می‌کند که جسم نزدیک‌تر را شفاف و محیط دور آن را تار می‌سازد یا برعکس همانطور که در عکس بالا می‌بینید.

 قابلیت ViewFinder یا منظره‌یاب به نوعی است که بعد از ثبت تصویر اجازه می‌دهد تا عکس خود را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. این اشتراک‌گذاری  عموما با NFC یا Wi Fi Direct صورت می‌گیرد.

متاسفانه هیچ دفترچه راهنما برای آموزش استفاده از فیلتر‌های داخل تنظیمات وجود ندارد و برای گرفتن عکس‌های بهتر و حرفه‌ای‌تر نیاز به نصب برنامه‌های کمکی نظیر Camera FV5 دارید که کمک بیشتری به جبران نوردهی، تعادل رنگ سفید و کنترل ISO کند. زیرا تنظیمات در دوربین گوشی‌های هوشمند، اخیرا کمی حرفه‌ای‌تر شده‌اند و کاربری که در زمینه‌ی عکاسی حرفه‌ای نباشد کمی سردرگم می‌شود و نیاز به برنامه‌ی کمکی دارد که مثلا در محیط‌هایی که خورشید شدت تابش زیادی دارد عکس‌ها نه زیاد تاریک شود و نه زیاد روشن و نور اصلی را حفظ کند. این برنامه کمک می‌کند تا عکس‌های خود را در اینگونه شرایط بهتر بگیرید.

همچنین شیوه عکاسی در سامسونگ گلکسی S5 سه حالت اندازه‌گیری را به کاربران ارائه می‌دهد از جمله : نقطه ثقل، ماتریس و نقطه‌ای.

مد‌های عکاسی بسیار پراکنده‌تر ازگلکسی S4 است. مقداری از آن‌ها که بهتر و مفید‌تر است عبارت است از:

 ۱.پانوراما در هر دو حالت افقی و عمودی. همانطور که می‌دانید این قابلیت باعث می‌شود در محیط‌هایی که چند سوژه پشت سر هم وجود دارند و می‌خواهید همگی آن‌ها در عکس جا بگیرند بتوانید چند عکس به صورت متوالی را در یک عکس بگنجانید.

۲.حالت دو دوربینه که می‌توان با دوربین عقب و جلو همزمان عکس بگیرد.

۳.تور مجازی که امکانات زمانی و مکانی به شما می‌دهد.

۴.حالت beauty face که عکس‌های چهره جذاب‌تری با یکسری ترفند‌ها به شما ارائه می‌دهد.

۵. عکاسی متوالی با ثبت چندین شات پشت سر هم. این قابلیت گزینه‌هایی برای عکس‌های پشت سر هم به شما می‌دهد که می‌توانید بهترین عکس را از میان آن انتخاب کنید. این گزینه در گوشی‌های دیگری مانند iPhone 5s  و Lumia 925 دیده بودیم و می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود روی کلید عکس‌برداری چندین عکس بگیرید.

سامسونگ گلکسی S5

 

در تصویر بالا دو عکس را می‌بینید که بالایی در حالت معمولی و پایینی در حالت HDR گرفته شده است. این قابلیت تقریبا در همه مکان‌ها در گرفتن عکس بهتر موثر است زیرا نور‌گیری عکس را بهتر می‌کند و تمامی جزئیات شفاف نمایش داده می‌شود. البته قابل ذکر است که در هنگام روشن بودن حالت HDR فلش دوربین کار نمی‌کند.

 به طور کلی کیفیت عکس‌های گالاکسی S5 بسیار بالا است. رنگ‌ها بسیار گرم و اشباع هستند به طوری که عکس‌های گرفته شده از اجسام رنگارنگ شما را مجذوب خود می‌کند. نور‌گیری خوب است اما در محیط‌های کم نور، بدون فلش می‌توانید تفاوت عکس‌ها را با محیط‌های روشن احساس کنید. سرعت گرفتن هر شات بسیار بالا است و کندی و لگی در آن احساس نمی‌کنید  یعنی با استفاده از پردازنده‌ی قدرتمندی که در این گوشی استفاده شده دوربین می‌تواند عکس‌های گرفته شده را سریعا فشرده‌سازی و ثبت کند که این عمل باعث می‌شود در بسیاری از موارد بتوانید از سوژه‌های در حال سرعت چندین عکس بیندازید.

لنز دوربین در نوردهی اغراق نمی‌کند این برخلاف چیزی است که در برخی دیگر از گوشی‌های هوشمند دیده‌ایم. زوم ۱۰۰ درصدی در عکس‌ها کیفیت و وضوح تصویر را به خوبی به شما نشان می‌دهد اما مسلما کمی افت کیفیت را در آن حس خواهید کرد.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید در محیط‌های کم نور بدون فلش عکس‌ها نویز‌ بسیاری دارند و در زوم ۱۰۰ درصد می‌توانید نویز بالای عکس‌ها را به خوبی حس کنید.

سامسونگ گلکسی S5

البته اگر می‌خواهید عکس‌های خود را به رخ دیگران بکشید در محیط‌های باز و روشن این کار را انجام دهید و کیفیت واقعی این دوربین را ببینید.

در بخش فیلم‌برداری این دوربین قادر به ضبط ویدیو‌های ۴K با رزولوشن (۳۸۴۰×۲۱۶۰)  است که به صورت خودکار این حالت روشن نیست. در این حالت قادر به فیلم برداری ۵ دقیقه‌ای هستید و اگر محدودیت کمتری می‌خواهید باید مقدار رم بیشتری اضافه کنید. ویدیو‌ها چه در حالت ۴K و چه در حالت Full HD کاملا واضح و عالی هستند.

 چند عکس از سامسونگ S5 را مشاهده کنید:

سامسونگ گلکسی S5

سامسونگ گلکسی S5

سامسونگ گلکسی S5

در کل باید بگوییم اگر دنبال یک دوربین حرفه‌ای در موبایل‌ها می‌گردید گوشی گالاکسی S5 هنوز گزینه‌ی مناسبی نیست. در واقع این که دوربین لرزشگیر دست ندارد و حالت‌های فوکوس آن هنوز به خوبی HTC نیستند کمی افت برای ساسونگ محسوب می‌شوند. البته وضوح تصویر و کیفیت و کنتراست رنگ‌ها در عکس‌ها عالی هستند. در کل باید بگوییم این دوربین پاسخگوی بسیاری از کار‌های شما است و قطعا شما را راضی نگه خواهد داشت.




:: موضوعات مرتبط: مطالب گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: بررسی دقیق دوربین گوشی سامسونگ گلکسی S5 , نکاتی مهم درمورد دوربین گلگسی اس5 , برسی دوربین GALAXY S5 ,
:: بازدید از این مطلب : 2125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تهرانی
ت : یک شنبه 4 آبان 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی